راهکارهای کنترل تردد و امنیت شرکت طرح و پردازش غدیر

شرکت طرح و پردازش غدیر ارائه دهنده انواع راهکارهای کنترل تردد متناسب با نیازهای سازمان شما می‌باشد.

راهکارهای کنترل تردد و امنیت شرکت طرح و پردازش غدیر

شرکت طرح و پردازش غدیر ارائه دهنده انواع راهکارهای کنترل تردد متناسب با نیازهای سازمان شما می‌باشد.

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر اکثر شرکت ها برای کنترل ورود و خروج پرسنل خود از دستگاه های حضور و غیاب استفاده میکنند که این دستگاه ها امروزه از تنوع بسیار زیادی برخوردار شده اند و همین امر پروسه خرید دستگاه حضور و غیاب را به مراتب برای خریداران این نوع وسایل دیجیتالی کمی سخت و پیچیده کرده است. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله درباره عوامل مهم در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب صحبت کنیم..

نکات مهم در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب

روش شناسایی افراد: دستگاه های حضور و غیاب امروزه مطابق با الگوریتم های مختلفی فرآیند ثبت حضور کارکنان و پرسنل را انجام می دهند. برخی از آنان از تکنولوژی اثر انگشت و یا کف دست استفاده می کنند و برخی دیگر از فناوری شناسایی تشخیص چهره و برخی دیگر نیز بصورت کارتی این عمل را انجام می دهند. به همین خاطر اولین نکته در خصوص خرید یک دستگاه حضور و غیاب مناسب برای شما، اینست که چه دستگاهی مناسب شرکت شما است. مثلا برای کارگاه های چوب بُری استفاده از دستگاه هایی با قابلیت ثبت اثر انگشت کاملا بی فایده است. (زیرا انگشت اغلب کارگران در کارگاه های چوب زخمی و برجسته می باشند و قابلیت شناسایی از سوی سنسورهای دستگاه را ندارند.) پس خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و یا عنبیه مناسب شما خواهد بود وخوب مسلما به مراتب قیمت بالاتری نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت خواهند داشت.

ظرفیت دستگاه: ظرفیت دستگاه های حضور و غیاب شامل دو پارامتر است؛ یکی تعداد ترددهای عبوری از دستگاه است و دیگری مشخصات تعداد نفراتی است که اطلاعات آنان برای ثبت در هنگام ورود و خروج خود در دستگاه ها اسکن می شوند. اصولا در میان مدل های هم رده، این ظرفیت دستگاه ها هستند که سبب ایجاد اختلاف قیمت میان آنان می گردند. در ضمن فراموش نکنید که ظرفیت اطلاعاتی و ترددی این نوع از دستگاه دارای قابلیت حذف و پاکسازی نیز می باشند و از این نظر نباید نگرانی داشته باشید! ولی باید این را در نظر بگیرید که هر نوع ویژگی که دستگاه شما داشته باشد در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.

نوع ارتباط: دستگاه های حضور و غیاب یا از طریق شبکه اطلاعات خود را به منبع ارسال می کنند یا بصورت بی سیم عمل کرده و یا تنها سازگار با استفاده از کارت های حافظه (فلش) هستند. اینکه شما قصد خرید کدام یک از این نوع دستگاه ها با روابط ارتباطی مختلف را دارید، تنها مربوط به محیط کاری شما می باشد و قدری هم به سلیقه و نظر شما بستگی دارد.

 

قیمت دستگاه حضور و غیاب

سرعت محصول: از دیگر نکات مهمی که باعث میشود قیمت دستگاه حضور و غیاب شما بالاتر برود اینست که از چه سخت افزاری استفاده میکند و هرچه این سخت افزار قدرتمند تر باشد قیمت آن بالاتر میرود. و اینکه هنگام خرید یک دستگاه حضور و غیاب به آن توجه داشته باشید، CPU دستگاه مورد نظرتان است. یادتان باشد قصد شما از خرید و استفاده چنین دستگاه هایی، استفاده از وقت در بهترین شرایط ممکنه می باشد و اگر سرعت دستگاه یا همان بخش سخت افزاری آن (CPU) از توانایی کم و محدودی برخوردار باشد، دستگاه شما مدام دچار اختلال شده و عمل ثبت هر ترددی نیز در آن به سختی انجام می پذیرد.

نرم افزار حضور و غیاب : نرم افزار حضور و غیاب از نیازهای ضروری دستگاه شما میباشد چون این مسئله مهمی است که دستگاه حضور و غیاب شما از چه نرم افزاری استفاده خواهد کرد.  چون نرم افزار حضور و غیاب ، ضمن کنترل تردد پرسنل ، باید پارامترها و کارکردهای تکمیلی همچون مرخصی، ماموریت ، اضافه کاری و کم کاری را محاسبه کند و به نرم افزار حقوق و دستمزد منتقل نماید و در واقع نیازهای اصلی شرکت شما را برطرف کند.

قابلیت های جانبی: اگر دستگاهی که قصد خرید آن را کرده اید از قابلیت های جانبی همچون: ماژول کارتخوان (برای مواقعی که شناسایی تنها از طریق کارت کارکنان میسر می باشد)،سیستم کنترل تردد (access control)، باتری جانبی و غیره نیز برخوردار باشد، شما می توانید با خیال آسوده تری از آن برای هر موقعیت مکانی و زمانی استفاده نمایید. ناگفته نماند وجود قابلیت های اضافه بر روی دستگاه های حضور و غیاب سبب افزایش قیمت آن ها نیز خواهد شد.

خدمات پس از فروش : یکی دیگر از عوامل مهم که باید در انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب  به آن توجه داشته باشید خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه است. نحوه ی پشتیبانی شرکت فروشنده دستگاه و گارانتی آن باید مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که دستگاه که خریداری میکنید از گارانتی و پشتیبانی خوبی برخوردار نباشد ممکن است در آینده اگر دستگاه شما به مشکلی برخورد کند نتوانید از خدمات گارانتی استفاده کنید و مجبور شوید هزینه زیادی بابت تعمیر دستگاه بپردازید.

قیمت دستگاه حضور و غیاب: عوامل مختلفی می تواند بر روی قیمت دستگاه حضور و غیاب تاثیر بگذارد که شاید هزینه های غیر فنی؛ یعنی هزینه های مربوط به وارد کردن این قبیل دستگاه ها از مرزهای کشور بیشترین سهم را در تعیین قیمت آن ها داشته باشد! به هر حال فراموش نکنید که شما همیشه باید به دنبال بهترین ها با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، بروید و مستحق تجربه یک خرید باکیفیت هستید. ولی از مهمتر دلایلی که باعث میشود یک دستگاه حضور و غیاب قیمت بالاتری داشته باشد، کیفیت و کارایی آن است، و هر چه آپشن و ویژگی دستگاه حضور و غیاب شما بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

 
  • ۰
  • ۰

از سالیان گذشته همواره مشکلات و سوء تفاهم هایی بین مدیر و کارمند در مورد ساعت رفت و آمد و ساعت کار و تعداد مرخصی ها در کسب و کار های مختلف وجود داشته است. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین حل این مشکلات راحت تر از گذشته است.

کسب و کارهای بزرگ و سازمان و ادارات همواره سازوکار قوی و قوانین جامع تری درباره ساعات حضور و غیاب دارند. اما در کسب و کارهای متوسط و کوچک و محلی کمتر شاهد وضع قوانین سخت گیرانه هستیم و حتی اگر این قوانین هم وضع شوند، ضمانت اجرایی برای آن‌ها وجود ندارند. از این رو در این نوع کسب و کار استفاده از شفافیت بین کارفرما و کارمندان می تواند تنها راه حل عملی باشد. 

از گذشته تا کنون، مفهوم جدیدی به نام کسب و کار تیمی  ایجاد شده است. مفهومی که باعث شد کم کم قوانین جدیدی برای حفظ این گروه‌ها ایجاد شود که یک مورد پایه ای این قوانین، قانون پرداخت حقوق بر اساس میزان کار و ساعات حضور در محل کار بود.

 

امروزه کسب و کارهای گروهی بیشترین نقش را در اقتصاد به خود اختصاص داده اند. از این رو حفظ آن‌ها هم به نفع صاحبان کسب و کارها است و هم به نفع اقتصاد. برای حفظ این داستان یک نوع رابطه ای به نام حقوق بین کارفرما و کارکنان ایجاد شد که عموما بر پایه‌ی میزان کار و میزان ساعات حضور در محل کار تعیین می گردد. 

میزان کار عموما معیاری است مشخص که بر اساس یک قرارداد بین کارفرما و کارمند قابل ارزیابی است اما چیزی که کمی در آن اختلاف نظر وجود دارد، ساعات کاری است. در اصل میزان کار، اتفاقی است قابل رویت و اندازه گیری اما ساعات کار را به سختی می توان بر روی ترازوی عدالت گذاشت و آن هم به خاطر نحوه ثبت آن است. امروزه دستگاه و اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین به نوعی توانسته اند این مشکل را تا حد زیادی حل کنند؛ اما باید قبول کرد که یک سری مشکلات به طور کامل حل نشده است.

 

اولین مشکل که توسط سامانه‌های حضور و غیاب سنتی نیز حل نشد این بود که اکثرا این سامانه‌ها در اختیار مدیر بود و مدیر می توانست بر اساس هر صلاح دیدی میزان ساعات کاری کارمندان خود را کم و زیاد کند. این مشکل به خصوص درباره ساعات اضافه کاری، مرخصی‌ها، ماموریت‌ها و … نه تنها در سازمان های بزرگ بلکه در شرکت‌های کوچک و کسب و کارهای محلی بسیار دیده شده است.

عموما کارمند تصور می کند که میزان ساعات بیشتری را در محل کار حضور داشته و مستحق دریافت دستمزد بیشتر است. از طرفی اگر از نظر تعداد ساعات حق با کارمند باشد، همواره مدیر نسبت به کیفیت حضور کارمند خود معترض بوده و معتقد است میزان ساعات مفید کاری او کمتر از این مقدار است. در این چنین وضعیتی خطر از هم پاشیدگی گروه کسب و کار حس می شود.

نکته جالب اینجاست که معمولا هم کارمند و هم مدیر هر دو دیدی درست دارند؛ منتهی بحث اصلی اینجاست که آن‌ها بر سر چیزی به اختلاف می رسند که اصالتا کیفی بوده و متر و شاخص خاصی برای آن نمی توان در نظر گرفت. بنابراین چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ 

 

حضور و غیاب آنلاین

 

اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین و شفافیت

بهترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد هر نوع سوء تفاهمی در هر کسب و کاری این است که دیوار میان مدیر و کارمند برداشته شود. این کاری است که اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین می تواند در مورد اختلاف نظرهای ایجاد شده در باب ساعات حضور، اضافه کاری و …. انجام دهد. در حقیقت اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین یک نوع ارتباط آنلاین و مستقیم بین کارمند و مدیر بر پایه یک بحث مشترک به نام ساعات کار برقرار می کند. کارمند همان لحظه که حضور خود را ثبت می کند می تواند ثبت شدن آن را در سامانه حضور و غیاب آنلاین رصد کند و لحظه ای که خارج می شود می تواند ساعت خروج خود را که ثبت شده است،  مشاهده نماید.

 مزیت اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین نسبت به سایرین این است که گزارش گیری در آن بسیار آسان است. یک کارمند می تواند به گزارش های شخصی خود دسترسی راحتی داشته باشد و هر لحظه از شبانه روز در هر جایی که حضور داشته باشد، گزارش های مربوط که کل میزان ساعات کاری و … را دریافت و حتی چاپ کند. در واقع در سامانه های سنتی امکان گزارش گیری ضعیف تری برای کارمندان قائل بودند و علاوه بر این دسترسی به این سامانه عموما تنها در محل کار امکان پذیر بود.

 

از طرف دیگر در سیستم های حضور و غیاب سنتی درخواست مرخصی‌ها به شکل دستی و کاغذی بود و این اتفاق به دلیل این که توسط خود کارمندان در سامانه ثبت نمی شد، باعث ایجاد اختلاف می‌گردید. اما یک اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین، در واقع هر اتفاقی که مرتبط با کار باشد را در خود جای داده است. در واقع کارمند می تواند به راحتی در پنل خود میزان ساعت‌های مرخصی، اضافه کاری و… را مشاهده کند.

اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین و رفع سوء تفاهمات کاری

مشکلاتی که سامانه های حضور و غیاب سنتی دارند تنها برای کارمندان نیست. برای مدیران همواره محاسبه ساعات اضافه کاری‌ها و ماموریت های تک تک عوامل، کاری سخت و غالبا پر خطا محسوب می شود. اما وقتی گزارش گیری‌ها لحظه ای و آنلاین باشند و همچنین انواع گزارش گیری ها درباره ساعت کاری تک تک افراد ممکن باشد، این نوع ابهام‌ها برطرف می شوند.

در واقع اصلی ترین و مهمترین مزیت اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین در دو نکته است:

  • اول این که امکان دسترسی به آن از هر مکان و در هر زمانی وجود دارد
  • دوم این که امکان گزارش گیری‌های بسیار جامع و قوی در این سامانه‌ها وجود دارد

این شفافیت به واسطه استفاده از سامانه حضور و غیاب آنلاین می تواند از طریق ایجاد یک تعامل دو طرفه مشکل را به راحتی و دوستانه حل کند. به نظر شما وقت آن نرسیده که سراغ سامانه حضور و غیاب آنلاین بروید؟

  • ۰
  • ۰

 

زمان سرمایه است

حضور و غیاب کارکنان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط امری بسیار ضروری است. کارفرمایان نیازمند نرم افزار حضور و غیاب قابل اعتماد برای ثبت دقیق ساعات کاری و حذف خطای انسانی هستند. استفاده از اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین میتواند راه حل مناسبی برای حل این مشکل باشد. اگرچه اغلب با این مزیت ها آشنا هستند، ولی برخی از آنها به دنبال یافتن سیستم ردیابی زمان برای کسب و کار کوچک هستند تا مطمئن شوند که به درستی کار می کنند.

اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین

تکنولوژی همچنان به پیشرفت با ارائه محصولات بیشتر برای نرم افزارهای تحت وب که در محیط ابری کار می کنند عمل می نماید. دو دلیل اصلی برای برتری این محصولات وجود دارد:

اولین دلیل، اگر کارکنان و مدیریت، برنامه ها را به روز رسانی نکرده باشند، همچنان در زمان صرفه جویی می شود. همچنین جایگزینی اپلیکیشن غیر ضروری است.

به کار گرفتن نرم افزار بر سرورهای چندگانه دلیل دومی است که نرم افزارهای تحت وب برای کسب و کارهای کوچک مناسب است. هیچ کس از مسائل فنی و یا قطع برق که مانع گردش کار می شود، ناراحت نمی شود.

پیاده سازی نرم افزار در سراسر شرکت

نرم افزار حضور و غیاب را در تمام بخش های مجموعه اجرا کنید. این امر اجرای فرایندها را در بخش های مختلف ساده می کند. اصلاح برنامه ها توسط همه کارکنان دیده می شود.

پیاده سازی یک سیستم نرم افزاری در سراسر شرکت، مانع از عواقب ناشی از عدم اطمینان در هنگام ورود اطلاعات می شود. هر بخش درگیر با یک پروژه با برقراری ارتباطات بیشترهمکاری مؤثرتری را ایجاد می کند.

ویژگی های مناسب با کسب و کارهای کوچک را انتخاب کنید

حتی کسب و کارهای وابسته به یک صنعت نیازهای متنوعی دارند. بنابراین لازم است سیستم های حضور و غیاب را بر اساس اهداف خاص ارزیابی کنیم. این امر فرایند کاری را سهل تر می سازد. در برخی کسب و کارهای کوچک نرم افزار مناسب باید خدمات زیر را ارائه دهد:

  • روزهای تعطیل
  • مرخصی استعلاجی
  • حقوق تعطیلات
  • پرداخت پاداش
  • حق مأموریت

نظارت بر فعالیت های کارکنان برای به حداکثر رساندن بازۀ کاری ضروری است.

ثبت زمان ممکن است مواردی که کارکنان به طور مطلوب عمل نمی کنند رانشان دهد. تمام گزینه ها را بررسی کنید و سیستم مناسب با کسب و کار خود را انتخاب نمایید.

 

مدارک مناسب برای تمام اعضای تیم

مدارک معتبر بین بخش های مختلف برای جلوگیری از مشکلات ضروری است. پلت فرم انتخابی برای ثبت زمان کاری باید شامل بخشی باشد تا اعضای تیم بتوانند تغییرات را برای همه ضمیمه کنند.

برای مثال یک کارمند ممکن است در یک موقعیت نیاز به مرخصی داشته باشد، مدیر او می تواند یادداشتی را در درخواست مرخصی او قرار دهد تا اختلاف پرداختی مشخص شود. این امر مانع از ایجاد اختلاف و سوءتفاهم می شود.

 

پویایی خارج از محل کار

بسیاری از کارمندان مجبور به جابه جایی در سطح شهر هستند. شرکت های کوچک باید هوشمندانه این کارکنان را مدیریت کنند. این کارکنان باید به شیوه ای متفاوت زمان کاری خود را ثبت کنند. شرکت ها می توانند با انتخاب اپلیکیشن مناسب که قابل استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه های شخصی است امکان مدیریت زمان را برای کارمند خود فراهم کنند.

شیوه گزارش پیشرفته

یکی از مؤثرترین موارد برای افزایش بهره وری و کارایی نیروی انسانی، داشتن اطلاعات کافی است. بهترین نرم افزار حضور و غیاب باید اطلاعات را جمع آوری کرده و برای ایجاد گزارش های ساده، ترکیب کند. درحالت ایده ال، گزارش باید شامل نمودارها و جدول ها باشد تا داده ها برای افراد مختلف قابل بررسی باشد. این داده ها نحوۀ انجام مطلوب پروژه ها را به خوبی مشخص می کند.

آیا اپلیکیشن حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک مقرون به صرفه است؟

تحقیقات ممکن است نشان دهند که برخی از نرم افزارهای حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک پر هزینه هستند. اما نباید این موضوع مانع از استفاده از تکنولوژی شود. گزینه های زیادی با کارایی مشابه و قیمت مناسب وجود دارد.

محصولات بسیاری در بازار وجود دارد که دارای سیستم ساده بوده و مناسب کسب و کارهای کوچک تا متوسط طراحی شده اند. معمولاً متناسب با هر بودجه ای محصولی وجود دارد.

فراتر از قیمت باید قابلیت و کارایی نرم افزار حضور و غیاب در نظر گرفته شود. پرداخت ها و مدیریت پروژه به ساعات کاری وابسه است. نصب یک سیستم حضور و غیاب می تواند به رشد شرکت کمک کند. شرکت ها علاوه بر به روز بودن، می توانند از دیگر مزایا نیز بهرمند شوند.

  • ۰
  • ۰

 

بسیاری از شرکت ‏ها در حال به کارگیری فناوری بیومتریک با نرم ‏افزارهای مدیریت نیروی کار خود هستند. روش های تشخیص چهره ، اثر انگشت، کف دست و دستگاه تشخیص عنبیه در سراسر جهان مدل‏ های مورد توجه دستگاه حضور و غیاب بیومتریک هستند که می ‏توان برای شناسایی افراد در حوزه ‏های گوناگون مانند مدیریت شناسایی، حضور و غیاب کارمند و دسترسی ‏های نقطه فروش و غیره به کار رود.

نه تنها به دلیل دقت در شناسایی و امنیت، بلکه برای تضمین مسئولیت‏ پذیری کارمندان، افزایش بهره ‏وری و بالا بردن سود شرکت، دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک نقش مهمی در مدیریت نیروی کار دارند.

چرا شرکت‏ها به دستگاه حضور و غیاب بیومتریک‏ برای مدیریت نیروی کار توجه دارند؟

فاکتورهای اصلی که شرکت‏ ها را بر آن می‏ دارد تا فناوری بیومتریک را مورد توجه قرار دهند، دسترسی به شبکه‏ های کامپیوتری و جایگزینی آن به جای حضور و غیاب کاغذی و سنتی مانند کلمه عبورها، شماره‏ شناسایی شخصی(pin)، و کارت‏ های دستگاه حضور غیاب است که برای ثبت ساعت به کار می ‏رفتند. بدون این سیستم برای بسیاری از شرکت ‏ها کوتاه کردن دست کارمندان از کارت زدن به جای دوستان و تقلب کاری دشوار است. شرکت ‏ها برای افزایش بهره‏ وری، در حالی که مشکلاتی گوناگون مانند تقلب کارمندان، ثبت حضور و غیاب به جای دوستان و شناسایی‏ های نادرست دارند، از عدم مدیریت موثر بر کارمندان رنج می ‏برند. همچنین انحرافات زیادی در اختصاصی کردن دستگاه حضور غیاب نیروی کار وجود دارد و در اینجا است که سامانه حضور بیومتریک کارآمد می‏ شود.

گرفتن یک سامانه‏ مدیریت نیروی کار بیومتریک می ‏تواند سود سهام مشهود و غیر مشهود را برای آنهایی که در آن سرمایه‏ گذاری می‏ کنند بپردازد، و مثال‏ های بسیاری از چگونگی سود دهی دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک به صاحبان شرکت ‏ها وجود دارد.

.

مشخصه ‏های بیومتریک برای هر فرد متفاوت است و نمی‏ توان تقلب کرد و مانع کارت زدن دیگران به جای کارمندی که حضور ندارد می ‏شود. بنابراین این فناوری فرد را بر اساس کسی که هست شناسایی می‏ کند و نه بر اساس آنچه که می ‏داند؛ مانند شماره پرسنلی، نام عبور، ID. این سامانه از آنجا که شاخصه بیومتریک قابل اشتراک‏ گذاری نیست می ‏تواند از تقلب زمانی در مدیریت نیروی کار نیز جلوگیری کند. اگر اکنون با سامانه‏ کاغذی حضور و غیاب کار می‏ کنید و به دنبال فناوری هستید تا در کنترل این محدودیت‏ ها به شما کمک کند، احتمالا باید استفاده از بیومتریک ‏ها را برای منافع بلند مدت و سود بیشتر در سرمایه‏ گذاری مدنظر قرار دهید.

فواید به کارگیری دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار

فناوری شناسایی بیومتریک در نقطه فروش یا محیط مدیریت نیروی کار شاید در ابتدا گزینه ‏ای کم هزینه نباشد ولی بارها و بارها زمان را ثبت می‏ کند و برگشتی بیشتری از سرمایه، افزایش بهره‏ وری کارمند و وفاداری بیشتری را به دست می ‏دهد.

در اینجا فواید اصلی که شرکت ‏ها را به استفاده از این فناوری ترغیب کرده است آمده است:

 

  • افزایش بهره ‏وری: با حذف زمان مدیریت دستی سوابق حضور، بیومتریک ‏ها زمان کارمند را حفظ می‏ کند، کار بیش از زمان برنامه ‏ریزی شده را کاهش می‏ دهد، و داده‏ های کاری دقیقی را به سامانه‏ لیست حضور ارائه می‏ دهد تا اعمال شرکت به طوری دقیق و موثر مدیریت شود و بهره ‏وری افزایش یابد. طبق یک مطالعهی موردی، از طریق ترکیب بهره ‏وری افزایش یافته و کاهش تقلب، میزان حفظ سرمایه در یک سال با صرف هزینهی ۵۰۰۰ دلار بابت سامانهی بیومتریک معادل ۱۵۰۰۰ دلار برآورد شده است. شرکت ساختمانی و سازندگی بحرین راهکار بیومتریک را برای حضور و غیاب یکپارچهسازی کرده که به افزایش بهره‏ وری کارمندان انجامیده است.
  • رسیدن به برگشت بیشتر سرمایه(ROI): فناوری بیومتریک می‏تواند ROI مثبتی را با حذف تقلب، حاضر زدن دوستان، و دیگر مشکلات به علت دقیق نبودن سامانه ‏های سنتی که باعث اتلاف غیر ضروری پول شرکت‏ ها می‏ شود به دست دهد.
    در واقع، ROI تئوری تا %۶۰ در به کارگیری سامانه‏ی بیومتریک نسبت به سامانه‏های سنتی تخمین زده ‏شده است.
    بنیاد call poly Pomona برای رسیدن به ROI بالاتر با سامانهی بیومتریک و اعمال آن در سامانه‏ مدیریت نیروی کار به این هدف نائل شد.
  • جلوگیری از اتلاف: زمان دزدی کارمندان میلیاردها دلار به طور سالانه به شرکت‏ ها ضرر می ‏زند. طبق اعترافات سازمان تجارت ایالت متحده، عدم صداقت و زمان دزدی کارمندان سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به شرکت ‏های آمریکایی ضرر می ‏زند. آمار مشابهی نشان می‏ دهد که %۳۷ این سرقت‏ ها در زمان‏ های گوناگون از طرف کارمندان روی می ‏دهد. تکیه بر دوربین‏ های امنیتی، کارت های بارکد، یا پین ‏ها برای مدیریت صورت دارایی و تراکنش‏ های مالی، نقاط ضعفی در جلوگیری از دزدی کارمندان دارند که اینها را تبدیل به راهکارهایی کم بازده می ‏کنند. برعکس، فناوری بیومتریک می ‏تواند با ارائه‏ی ویژگی‏ های حسابرسی محکم تر و پیگیری دقیق هر کارمند از این اتلافات جلوگیری کند.
  • مسئولیت ‏پذیری: این فناوری می‏ تواند حسابرسی روشنی را برای انتقالات POS تضمین کند و مشکلات مبادلات ID، کلمه عبور و یا pin کارمندان را برطرف سازد. به علاوه این فناوری می ‏تواند اطلاعاتی دقیق ‏تر در مورد این که چه کسی چه کاری را انجام ‏می ‏دهد به دست دهد، از این رو کارمندان شما را در فعالیت ‏های اخلاقی که به افزایش مسئولیت‏ پذیری می‏ انجامد، ترغیب می‏ کند. شرکت مدیریت راهکارهای نیروی کار Gtick در سامانه‏ مدیریت نیروی کار خود بر پایه‏ ویندوز برای کارگران معدن محلی از سامانهی بیومتریک استفاده کرده تا مسئولیت‏ پذیری کارمندان را بهبود بخشد.
  • افزایش بهره ‏وری کاریدستگاه حضور غیاب بیومتریک صرف وقت اتلافی ثبت ساعت و ثبت کاغذها را حذف می‏ کند، که یکپارچگی بهتر و برابری را به نیروی کار می ‏دهد و به افزایش بهره ‏وری کاری کمک می‏ کند. انجمن ایمان کلیسا برای خدا با این سامانه توانست فرآیند حضور و غیاب را در خدمات جوانان تسریع کرده و بهره‏ وری کاری را افزایش دهد.