راهکارهای کنترل تردد و امنیت شرکت طرح و پردازش غدیر

شرکت طرح و پردازش غدیر ارائه دهنده انواع راهکارهای کنترل تردد متناسب با نیازهای سازمان شما می‌باشد.

راهکارهای کنترل تردد و امنیت شرکت طرح و پردازش غدیر

شرکت طرح و پردازش غدیر ارائه دهنده انواع راهکارهای کنترل تردد متناسب با نیازهای سازمان شما می‌باشد.

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نرم افزار رستوران یک انتخاب یا ضرورت؟

استفاده از نرم افزار مدیریت رستوران رفته رفته در حال تبدیل به یک ضرورت برای مدیریت رستوران های می باشد. مدیریت رستوران به دلیل حجم بالای فرایند های جاری یکی از سخت ترین وظایف در حوزه صنایع رستوران داری و هتلداری است. تکنولوژی روز فناوری اطلاعات با معرفی نرم افزار های مدیریت رستوران، توانسته است امکان ارائه بهترین و سریع ترین خدمات را برای مدیران و صاحبان رستوران ها پدید آورد. با افزایش روز افزون مشتری رستوران ها و ترجیح بیشتر مردم به تهیه غذاهای آماده، تقاضای بازار برای نرم افزار رستوران نیز رو به افزایش است. از طرفی افزایش نیاز مشتریان به سفارشات خاص همچون غذاهای رژیمی، درخواست سفارش آنلاین و غیر حضوری، محاسبه کالری غذا و ... نرم افزار های مدیریت رستوران را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

صنعت رستوران داری، یکی از پر سودترین صنایع است. موفقیت رستوران ها بسیار وابسته به رضایت مشتری است، بنابراین مدیریت مطلوب رستوران و به تبع آن کسب رضایت مشتری یکی از تاثیرگذارترین فرایند ها در سوددهی و مدیریت مالی این کسب و کار است. نرم افزارهای مدیریت رستوران با مدیریت رضایت مشتری در موفقیت سرمایه گذاری در رستوران ها نقش بسزایی دارند. امروزه تجربه مشتری بسیار وابسته به امکانات نرم افزار مدیریت رستورانی است که مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نرم افزار های مدیریت رستوران در مدیریت منابع انسانی در رستوران ها نیز نقش بسیار موثری دارند.

نرم افزار رستوران امکان معرفی لیست غذاها، ثبت سفارش غیر حضوری، سفارش غذا بر حسب شرایط مشتری (غذا های رژیمی و ....) و بسیاری دیگر از این دست خدمات را فراهم می آورند. این نرم افزارها، انواع راهکار های مورد نیاز برای رفع دغدغه ها و مشکلات صاحبان رستوران ها و مشتریان را ارائه می دهند. امروزه نرم افزار های مدیریت رستوران با اثبات کارایی در حوزه مدیریتی و فاصله گرفتن از وضعیت یک محصول تجملاتی و تبلیغاتی، در حال تبدیل شدن به بخشی از مطالبات مشتریان از مدیران رستوران ها هستند، چرا که با ایجاد شفافیت در روند خدمت دهی، راحتی و آرامش بیشتری را برای مشتریان فراهم می آورند.

نرم افزار های مدیریت رستوران متعددی در بازار و در دسترس کاربران قرار دارد که امکانات متنوعی داشته و راهکارهای متفاوتی را برای مدیریت فرایند های جاری رستوران ها ارائه می نمایند. دراین میان نرم افزارهایی که جامعیت بیشتر داشته و سهولت بیشتری از نظر کاربر داشته باشند، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهند.

 نرم افزار رستوران سازمان ها و ادارات

رستوران های مختلف، الزامات متفاوتی دارند. رستوران ها بایستی بر اساس نیاز مشتریان خود، فرایند های جاری خود را طراحی و مدیریت نمایند. نیازهای مختلف و فرایند های متفاوت مسبب ایجاد نرم افزار های مدیریت رستورانی متنوعی شده است. به عبارتی نرم افزارهای مدیریت رستوران، راهکارهای متفاوتی را برای مدیریت رستورانها ارائه می دهند و لازم است تا هر رستورانی نرم افزار مدیریتی مناسب نیاز و شرایط خود را تهیه نموده و در اختیار کاربران قرار دهد.

رستوران سازمان ها و ادارات با حجم بالایی از تقاضاهای متنوع مواجه اند. مراجعه روزانه، حجم بالای تقاضا در ساعات مشخص، سلیقه های متنوع و ضرورت مدیریت هزینه ها از جمله پیچیدگی های مدیریت رستوران سازمان ها و ادارت می باشد. از طرفی رضایت مشتریان در این رستوران ها به دلیل رابطه مستقیم با بازدهی و عملکرد کارکنان، اهمیتی دو چندان دارد. در مجموع، مدیریت فرایند های جاری در این دست رستوران ها از پیچیدگی بالایی برخوردار است. مدیریت پرسنل غایب، اعزام شده به ماموریت، پرسنل یا مشتری با سلیقه غذایی خاص، صدور ژتون ها، مدیریت هزینه غذاهای سفارش شده، کوتاه نمودن زمان انتظار در رستوران همه و همه از جمله مواردی است که تهیه و استفاده از یک نرم افزار رستوران جامع و مناسب را در رستوران سازمانها و ادارات ضروری می نماید.

 نرم افزار رستوران غدیر

نرم افزار رستوران غدیر، یکی از جامع ترین نرم افزار های مدیریت رستوران می باشد که ضمن تسهیل فرایند ها، قابلیت ها و امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این نرم افزار که توسط گروهی از متخصصان و با در نظر گرفتن انواع نیاز ها و تقاضاها در رستوران ها طراحی شده است، امکان مدیریت فرایند های جاری رستوران ها را به بهترین شکل ممکن فراهم می نماید. ارائه فهرست غذاها، مخلفات و پیش غذاها، مدیریت مستقل رستوران بر اساس ساختمان های مختلف، تفکیک پرسنل بر اساس شرایط (رژیمی و عادی)، تعریف سطح دسترسی های مختلف، تعریف کارت میهمان و ... از جمله امکانات نرم افزار رستوران غدیر است که این نرم افزار را در مقایسه با سایر نرم افزار های مدیریت رستوران متمایز می نماید. این نرم افزار که به صورت تحت وب نیز قابل استفاده می باشد، امکان رزرو آنلاین، هفتگی و تفکیک شیفت های مختلف کاری را فراهم نموده است. این نرم افزار یکی از مناسب ترین نرم افزارها برای مدیریت رستوران سازمان ها و ادارات بوده و در کسب رضایت کاربران خود جایگاه متمایزی دارد. با این نرم افزار امکان مانیتور آنلاین رویداد های داخل رستوران نیز وجود دارد. نرم افزار رستوران غدیر در محیط های ویندوز و اندروید نیز قابل استفاده بوده و دارای محیطی کاربر پسند است. در تهیه این نرم افزار مدیریت رستوران، تلاش شده است تا ضمن فراهم نمودن امکانات مدیریتی مطلوب، حس یک تجربه خوب نیز به مشتریان رستوران منتقل شود.

  • ۰
  • ۰

خدمات نوین سامانه حضور و غیاب آنلاین

امروزه سامانه حضور و غیاب آنلاین یکی از ضرورت های اصلی سازمان ها، شرکت ها و نهادهایی است که دارای نیروی انسانی نسبتاً زیادی هستند و به دنبال ایجاد انضباط و نظام ساختاری متناسب با فعالیت های آنها می باشند. مدیران سازمان ها به دنبال افزایش بهره وری و شناخت بهتر از مجموعه ای که در آن فعالیت می کنید به سیستم های به روز و همگام با فناوری نیاز دارند. یکی از ابتدایی ترین و اولین مسائلی که در یک سیستم یا شرکت و اثربخشی کارکنان و پرسنل موثر خواهد بود حضور غیاب آنلاین و داشتن سامانه ای است که به شیوه ای خودکار به ثبت ساعات ورود و خروج کارکنان بپردازد.

امروزه جایگزینی روش های نوین به جای روش های سنتی حضور غیاب یکی از مسائل روشن سازمان ها به حساب می آید. یکی از اولین مزیت هایی که این نکته به بار خواهد آورد، رعایت اصل اعتدال و رعایت حقوق کارکنان و پرسنل سازمان است چرا که در گذشته ممکن بود با یک اشتباه انسانی و جزئی، حق و حقوق های زیادی جابجا می شد و بخشی از حقوق کارکنان یا پرسنل تضییع می شد.

مزیت های سامانه حضور و غیاب آنلاین

بهره گیری از یک سامانه حضور و غیاب آنلاین اولین دغدغه ای است که مدیر یا مسئول شرکت ها با آن مواجه هستند. این افراد به منظور افزایش بهره وری و کارایی به دنبال راهکارهای بهتر برای محاسبه ساعات کاری کارکنان هستند تا با استفاده از شناسه های منحصر به فرد اشخاص مختلف که به طور عمده اثر انگشت است، ورود و خروج آنها را در طول روز ثبت کرده و مورد کنترل قرار دهند. تشحیص اثر انگشت یکی از متداول ترین شیوه های مورد استفاده ی سامانه حضور غیاب است.

از مزیت های عمده ی استفاده از حضور و غیاب آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- صحت و دقت شناسایی پرسنل و کارکنان: بدون شک ثبت اثر انگشت یک شخص و درج آن در لحظه ی ورود و خروج یکی از دقیق ترین ابزارهایی است که می تواند کارکنان را مورد شناسایی قرار دهد. این ویژگی هم به مدیران و هم به کارکنان اطمینان می دهد که به درستی شناسایی می شوند و هیچ خللی در کار آن ممکن نخواهد بود.

2- استفاده از تکنولوژی های نوین برای ثبت اطلاعات: سامانه حضور غیاب آنلاین به آخرین تکنولوژی های موجود در ثبت ساعات ورود و خروج کارکنان مجهز است.

3- جلوگیری از اشتباهات سهوی یا تقلب: درج اثر انگشت امکان اشتباه انسانی یا تقلب را از افراد مختلف سلب می کرد.

4- صرفه جویی های مالی و زمانی: افزایش بهره وری و زمان اشتغال مفید کارکنان در یک سازمان یکی از مسائلی است که مدیران و مسئولین به دنبال آن هستند. حضور و غیاب آنلاین و درج ساعات ورود و خروج کارکنان در کمترین زمان ممکن با شناسایی اثر انگشت صورت می گیرد و همین مساله موجب صرفه جویی و افزایش بهره وری کارکنان در ساعاتی است که در شرکت مشغول به فعالیت هستند. کارکنانی که حس شغلی بهتری دارند بدون شک با انگیزه و اشتیاق بیشتری به فعالیت خود ادامه خوهند داد. سیستم های سنتی و آنلاین، نمایش درستی از بازده فعالیت ها نداشتند و زمان زیادی برای خروجی گرفتن صرف می شد که با ورود سامانه حضور و غیاب آنلاین این موانع به شیوه ای بهینه برطرف شد.

5- ایجاد مسئولیت پذیری بیشتر در کارکنان: اطمینان کارکنان از ثبت ساعات ورود و خروج به شیوه ای مدرن و بدون اشتباه موجب حس بهتر و ایجاد مسئولیت پذیری بیشتر در آنها خواهد شد.

اهمیت سامانه حضور و غیاب آنلاین

بدون شک قبل از بکارگیری سامانه های حضور و غیاب، اهمیت آن در امور مختلف و کارایی آن یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. یکی از اصلی ترین اهداف سامانه حضور و غیاب به خصوص سامانه حضور و غیاب آنلاین بدون شک نظارت دقیق تر و ایجاد یک ثبات در ساعت کاری پرسنل است.در این سامانه در حقیقت امکانی در اختیار مدیران قرار می گیرد تا به شیوه ای اصولی در یک بازه ی زمانی نه چندان طولانی به آن دسترسی داشته باشند.

استفاده از بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری که در سامانه حضور و غیاب آنلاین قرار می گیرد و فناروی های ایجاد شده در آن یکی از مهم ترین عناصر یک سامانه ی بروز و کارا است. استفاده از سیستم های کامپیوتری و نرم افزاری و بهینه در سامانه حضور و غیاب آنلاین موجب شده تا کاربرد آنها در سازمان های گوناگون بیشتر از سامانه های معمول و سنتی باشد.

بهره گیری از سامانه حضور و غیاب آنلاین و ابزارهای پیشرفته در حوزه ی فناوری اطلاعات یکی از بهترین پارامترهای مدیران در امور مختلف است. یکی از اموری که امروزه مدیران به آن ها نیاز پیدا خواهند کرد، گزارش گیری آنلاین و سریع به منظور بررسی امور مختلف است. سامانه حضور و غیاب آنلاین با استفاده از سیستم های گزارش گیری بر مبنای بانک های اطلاعاتی موجود امکاناتی را در اختیار مدیران قرار می دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده از چند کلیک ساده به اطلاعات زیادی دسترسی داشته باشند. گزارش گرفتن از آخرین وضعیت و ساعت کاری پرسنل در بازه ی زمانی مشخص، تعیین ساعات اضافه کاری و میزان آن در بازه های مختلف و فصول مختلف سال، شناسایی بیشترین بهره وری کارمندان با توجه به ساعات کاری روزانه، تعیین میزان دریافتی پرسنل براساس ساعت کاری در طول ماه و ...

امکان مشاهده ی ساعات ورود و خروج توسط پرسنل و بررسی روزانه ی آن یکی از مزیت هایی است که موجب شفافیت بیشتر در مجموع ساعت های ثبت شده خواهد بود. یکی از مشکلاتی که در گذشته در سازمان های مختلف وجود داشت عدم شفافیت در ساعات ورود و خرج و میزان دریافتی هر یک از کارکنان بود. این مشکل با توجه به امکاناتی که سامانه حضور و غیاب آنلاین به ارمغان آورده به خوبی برطرف شده و به کلیه ی پرسنل از طریق درگاه های موجود و شیوه های گزارش گیری امکان می دهد تا فعالیت های خود را مشاهده کنند.

توسعه ی تکنولوژی های تشخیص عناصری نظیر چهره یا اثر انگشت در کشورهای مختلف موجب شده تا سامانه حضور و غیاب آنلاین با بیشتری سرعت و کمترین خطا بتواند ساعات ورود و خروج پرسنل را ثبت کند.

  • ۰
  • ۰

 سیستم حضور و غیاب بیومتریک چگونه عمل می کند؟

سیستم حضور و غیاب یا Attendance System مدل های مختلفی دارد که در طول زمان پیشرفت زیادی داشته اند. سیستم هایی از این قبیل توانستند از گذشته تا کنون رفت و آمد و ساعات کاری کارمندان و کارگران را به خوبی کنترل کنند. مدل های قدیمی حضور و غیاب دارای یک سری ایرادات بودند که در طول زمان و پیشرفت تکنولوژی رفع شدند و در حال حاضر کارآمدترین نوع Attendance System نوع بیومتریک آن است که به صورت کاملاً تخصصی برای هر فرد عمل می کند. 

Attendance System biometric یا سیستم حضور و غیاب بیومتریک چگونه کار می کند؟

سیستم حضور و غیاب بیومتریک یا زیست سنجی به کمک تکنولوژی های جدید توانسته است رفت و آمد کارمندان را به خوبی کنترل و ثبت کند. این سیستم ها دو نوع اثر انگشتی و تشخیص چهره هستند و بر اساس رفتارسنجی و فیزیولوژی فردی کار می کنند. در ادارات و شرکت هایی که امنیت بالا برای آن ها اهمیت ویژه ای دارد، مدل های پیشرفته تر و ترکیبی نیز استفاده می شود.

با توجه به این که اثر انگشت هر فردی مختص خود اوست، سیستم حضور غیاب Fingerprint یا اثر انگشتی بر این اساس کار می کند. هر کارمند جدیدی که به محیط وارد شود، ابتدا اثر انگشت او با دستگاه بررسی و ثبت می شود و در مراجعات بعدی با قرار دادن انگشت در بخش مشخص، دستگاه انگشت را اسکن کرده و صحت آن را بررسی می کند. همچنین سیستم حضور و غیاب می تواند از کد یا کارت که توسط فرد وارد می شود در کنار اثر انگشت استفاده کند.

مدل های سیستم حضور غیاب بیومتریک از نوع Face Identification نیز یکی دیگر از دستگاه هایی است که اخیراً در ادارات و کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفته است. عملکرد این سیستم نیز منحصر به فرد است و دستگاه به کمک دوربینی دقیق که در بخش جلویی آن تعبیه شده است، چهره ی شخص را اسکن کرده و با اطلاعات ثبت شده در حافظه تطبیق می دهد. در برخی از این دستگاه ها، ورود کارت یا کد فرد نیز در ابتدا صورت می گیرد تا بررسی ها بهتر و دقیق تر انجام گیرد. برای این که Attendance System چهره ی شخص را تشخیص دهد، ابتدا باید تصویری از فرد در سیستم ثبت شده باشد.

 مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی

 استفاده از سیستم حضور و غیاب به کمک اثر انگشت فرد مزایایی دارد که به آن می پردازیم.

این ویژگی بیولوژیکی منحصر به فرد است و با ثبت آن در سامانه می توان به خوبی از آن استفاده کرد.

-در روش های قدیمی کارت پرسنلی و کد، احتمال تقلب بالا بود و افراد می توانستند به جای همدیگر کارت بزنند و این عامل سبب زیان مالی به کارخانه و ادارات می شد. در Attendance System بیومتریک اثر انگشتی از بروز مشکلاتی از این قبیل جلوگیری می کند؛ زیرا سیستم برای هر فرد یک مشخصه ی منحصر به فرد در اختیار دارد که دیگران نمی توانند آن را به دستگاه القا کنند.

-استفاده از اثر انگشت در سیستم های کنترل تردد، باعث می شود تا مدیران از تشخیص صحیح کارمند اطمینان داشته باشند و حضور و غیاب آن ها را بهتر کنترل کنند.

-این سیستم حضور و غیاب، به صورت دقیق و بدون خطا ساعات کاری و اضافه کاری کارمندان را نشان می دهد. از این رو کارکنان دارای روحیه ی بهتری هستند و تنش های ناشی از کم وارد شدن ساعات کاری را نخواهند داشت. از این رو بهره وری افراد بالا می رود.

-استفاده از Attendance System بیومتریک اثر انگشتی زمان هدر رفت بسیار کمتری نسبت به مدل های کارتی و کد پرسنلی دارد. روش های قدیمی زمان بر بودند و جمع این زمان های هدر رفته برای هر کارمند به کمتر شدن بازدهی آن ها منجر می شد. به خصوص هنگامی که ساعت کاری شروع می شود و تعداد زیادی کارمند باید اطلاعات خود را وارد می کردند.

-هنگامی که سیستم حضور و غیاب به صورت دقیق عمل کند، افراد نیز حس مسئولیت پذیری بیشتری خواهند داشت. از این رو بهره وری شرکت بالا خواهد رفت.

 مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

روش Face Identification یکی دیگر از روش های بیومتریک در Attendance System یا سیستم حضور و غیاب است. این روش با توجه به کارایی بالایی که دارد معمولاً محبوبیت بالایی دارد. یک سری مزیت ها را می توان برای روش تشخیص چهره در نظر گرفت که به آن ها می پردازیم.

برای این روش کنترل تردد، نیازی به تماس با دستگاه نیست و این خود مزیتی مهم است که احتمال آلودگی دستگاه و شیوع بیماری ها را به خصوص در فصول سرد کاهش می دهد. -تشخیص چهره روشی است که به صورت دقیق چهره فرد اسکن شده و احتمال تقلب در آن صفر است.

-روش تشخیص اثر انگشت برای کارگرانی که در صنعت کار می کنند و ممکن است انگشت آن ها در معرض مواد زبر و خشن باشد ممکن است در عملکرد دستگاه خلل ایجاد کند. از این رو در این مواقع استفاده از سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره کارآمدتر خواهد بود.

-سیستم تشخیص چهره می تواند با دیگر سیستم های حضور و غیاب مانند اثر انگشت، کد یا کارت نیز ادغام شود و با دقت بیشتری کار خود را انجام دهد.

 با توجه به مباحثی که مطرح شد، Attendance System بیومتریک در انواع تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت، بسیار دقیق تر از انواع سیستم های کارتی و کد خوان عمل می کند و احتمال تقلب در آن ها به شدت کاهش یافته است.

همچنین می توان این سیستم ها را به سامانه ی پرداخت دستمزد نیز متصل کرد. در این صورت دستمزد هر فرد بر اساس ساعات کاری که داشته است بررسی و مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو استفاده از سیستم حضور و غیاب می تواند به مدیریت عادلانه کمک شایانی کند.

سیستم های تشخیص چهره و اثر انگشت برای کارمندان دورکار نیز می تواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. از این طریق کارمندان غیر حضوری به کمک وب کم یا سنسورهای اثر انگشت به صورت اینترنتی حضور خود را در زمان مقرر اعلام می کنند.

  • ۰
  • ۰

دستگاه حضور و غیاب به انگلیسی Attendance Device چیست و چه کاربردی دارد؟

معنای دستگاه حضور و غیاب به انگلیسی Attendance Device ( دستگاه حضور و غیاب ) ترجمه شده، Attendance Device یکی از کاربردی ترین ابزارهایی است که امروزه برای کنترل تردد کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در یک شرکت یا اداره ی بزرگ تعداد زیادی کارمند حضور دارند که نمی توان به راحتی رفت و آمدهای آنان را کنترل کرد. از این رو به کمک تکنولوژی های روز دنیا انواع دستگاه حضور غیاب طراحی شده اند تا بتوان از ساعات شروع و پایان کار کارکنان و کارگران اطلاع داشت.

تاریخچه ی Attendance Device و بررسی اتوماتیک حضور کارمندان

بعد از انقلاب صنعتی در کشورهای اروپا و ایالت متحده در اوایل دهه 1800، اکثر افراد به سمت کسب وکارهای صنعتی مانند کارخانه جات روی آوردند و با توسعه ی این بخش، تعداد کارگران نیز به وفور افزایش یافت. از این رو تنظیم ساعت کاری این افراد و پیگیری شروع و پایان کار برای صاحبان مشاغل کمی سخت شد. این امر باعث شد تا برای اولین بار سیستم حضور و غیاب پا به عرصه ی وجود بگذارد.

در اواخر دهه 1800 ساعت زمان کار برای کارکنان اختراع شد هک هدف آن ثبت زمان ورود یک کارمند و خروج او از کارخانه بود. این ابزار Attendance Device قدیمی زمان های مورد نظر را در یک کارت ضخیم نشان می داد و از این طریق تعداد ساعات کاری هر فرد مشخص می شد.

با پیشرفت های ساعت های الکتریکی دستگاه حضور و غیاب کوچک نیز عمرشان پایان یافت و جای خود را به قطعات مکانیکی بزرگ تری دارند. کارت های زمان نیز پیشرفت کردند و بخش های ویژه ای برای قرار دادن آن ها در کارخانه جات به وجود آمده بود که احتمال تقلب را کم می کرد. این دستگاه ها به مرور سر و سامان داده شدند و از تکنولوژی های بیشتری در آن ها بهره برده شد. از این رو به سمت مدل های امروزی پیشرفت کردند.

 

Attendance Device امروزی چگونه هستند؟

با پیشرفته تر شدن کامپیوترها و نرم افزارهای موجود، سیستم های حضور و غیاب نیز پیچیده تر شدند و مدیریت از راه دور به صورت ساده تر و دقیق تر انجام می گیرد. همچنین این کار برای روزهای تعطیل و عدم حضور مدیران نیز راحت تر شده است.

Attendance Device های جدید قوانینی جامع بر روی کنترل های آسان تر و اضافه کاری را پدید آورده اند. سیستم های نرم افزاری مدرن و امروزی از پروتکل های شبکه پیشرفته و به رز برای پیوند دادن کامپیوترها و ساعت با هم استفاده می کنند. از این رو کارکنان را در زمان واقعی نظارت می کنند و داده های کارت زمان را هم در یک فضای امن و بدون اختلال مانند حافظه های کامپیوتری و هارد دیسک های مرتبط نگهداری می کنند.

امروزه دستگاه های حضور غیاب، با سیستم های حقوق و دستمزد آنلاین ادغام شده اند و صرفه جویی در زمان و حذف خطاهای ورود به سیستم توسط تکنولوژی های مدرن، کارایی بخش کنترل کارمندان را به مراتب افزایش داده است. امروزه نرم افزارهای Attendance Device به صورت مجازی هم طراحی شده اند که پیشرفته تر از مدل های حضوری هستند. علاوه بر این به کمک سیستم زمان بندی آنلاین شدن کارمندان، به صورت کاملاً دقیق و اصولی این کار انجام می گیرند و احتمال خطای آن به مراتب کاهش یافته است. علاوه بر این سیستم های دقیقی در نرم افزارهای حضور و غیاب امروزی به وجود آمده اند که به صورت استفاده از اثر انگشت و تشخیص چهره، حضور فرد را در محیط کاری خود تایید می کنند. این کار سبب شده است تا از ورود کارت دیگر کارمندان توسط سایر اعضا جلوگیری شود.

انواع Attendance Device دستگاه های مختلفی از انواع کنترل تردد کارمندان و ارباب رجوع در بازار دیده می شود که هر کدام بسته به نوع عملکردی که مورد نیاز یک کسب و کار است مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این که از تکنولوژی های متنوعی در دستگاه کنترل تردد امروزی استفاده شده است، قطعاً عملکرد و تنوع آن ها نیز بیشتر شده است.

به طور کلی ثبت تردد به سه شیوه ی کلی انجام می گیرد:

- حضور و غیاب با استفاده از کد

- حضور و غیاب به کمک تکنولوژی بیومتریک

- حضور و غیاب با روش های ترکیبی

در دستگاه های ثبت تردد کد، یک کارت که حاوی کد یونیک است به فرد ارائه می شود که با اتصال آن به دستگاه تردد حضور خود را ثبت کند و در زمان خروج نیز از این طریق خروج خود را از محل کار، اطلاع دهد. همچنین ممکن است یک رمز به هر کارمند داده شود تا با وارد کردن آن حضور و غیاب انجام گیرد.

در دستگاه های بیومتریک، دارای دو نوع اثر انگشتی و تشخیص چهره هستند. برای استفاده از Attendance Device ابتدا باید اثر انگشت یا چهره ی فرد در مرحله ی اول مورد بررسی قرار گیرد و در دستگاه ثبت شود. از این طریق در مراحل بعد دستگاه با ورود اثر انگشت یا مشاهده ی چهره ی فرد، حضور او را بررسی و ثبت می کند.

در برخی از Attendance Device این فعالیت ها به صورت ترکیبی انجام می گیرد. به عنوان مثال دستگاه حضور و غیاب کارت - اثر انگشتی، کارتی - رمزی و مواردی از این قبیل در بازار این محصولات موجود هستند که هر کدام نیز بسته به نیاز و عملکردی که به آن نیاز است مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد و مزایای Attendance Device

اولین و مهم ترین کاربردی که دستگاه حضور و غیاب دارد، برای مشخص کردن ساعات کاری و اضافه کاری پرسنل است. البته این دستگاه ها در مدل های مختلف و با کاربردهای متفاوت نیز وجود دارند. به عنوان مثال از نرم افزارهای تخصصی در این زمینه برای ورود یک کارمند خاص به اتاق خود نیز می توان استفاده کرد. معمولاً این نرم افزارها به گونه ای طراحی می شوند که علاوه بر حضور و غیاب فرد مانند یک کلید گشایش درب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از این تجهیزات به کنترل هر چه بهتر رفت و آمد کارمندان و بررسی ساعات کاری آن ها کمک زیادی می کند. همچنین استفاده از Attendance Device سبب می شود تا حقوق و مزایا نیز به صورت عادلانه تر پرداخت گردد.

  • ۰
  • ۰

عملکرد سامانه حضور و غیاب

سامانه حضور و غیاب شامل یک سری سخت افزار و نرم افزار است که می توانند به صورت هماهنگ با هم کار کنند و از این طریق بستری مناسب برای کنترل تردد، حضور و غیاب، میزان دستمزد و ... را فراهم کنند. سامانه هایی که برای حضور و غیاب و کنترل تردد به کار می روند امروزه به کمک نرم افزار و تکنولوژی های متعدد بهینه شده اند و احتمال خطا یا آسیب به آن ها بسیار کم شده است. از این رو می توان گفت تقریباً تمامی ادارات و کارخانجات و هر شرکتی که تعداد کارمند زیادی دارند از این سامانه بهره می برند.

کاربرد سامانه حضور و غیاب یا Attendance system

همانطورکه از نام این سامانه پیداست، از این تکنولوژی برای بهبود عملکرد حضور و غیاب و کنترل تردد کارمندان و کارگران استفاده می شود. از این رو می توان آن را در هر شرکت یا اداره ای مورد استفاده قرار داد.

 

با توجه به این که نحوه ی محاسبه ی دستمزد یا حقوق کارگران و کارمندان بر اساس ساعات کاری آن ها تعیین می شود، استفاده از سامانه حضور و غیاب به بهتر شدن عملکرد این بخش منجر می شود و از تنش های احتمالی جلوگیری می کند.

کارخانجات، شرکت های بزرگ و ادارات دولتی دارای تعداد زیادی کارمند و کارگر هستند که روزانه باید در وقتی مقرر سر کار خود حاضر شوند. همچنین ممکن است هر کدام از این مؤسسات به اضافه کاری کارمندان خود نیز نیاز داشته باشند. از این رو سامانه حضور و غیاب به آن ها در این زمینه کمک شایانی می کند. همچنین کار زمان بر حضور و غیاب دستی یا نوشتاری و خطاهای آن را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

نحوه کار سامانه حضور و غیاب

سامانه حضور و غیاب ممکن است به صورت حضوری یا اینترنتی (حضور و غیاب آنلاین) کار کند. در ادارات و شرکت هایی که کارمندان فعالیت های فیزیکی دارند، این سامانه ها با اتصال به بخش کنترل تردد در جلوی درب ورود و خروج افراد را بررسی و ثبت می کند. Attendance system دارای سخت افزاری است که از روش های مختلف مانند دریافت کد یا کارت پرسنلی یا روش های بیومتریک و تشخیص فردی، کار خود را انجام می دهد. بسته به نیاز ارگان، این دستگاه به بخش های دیگر نیز می تواند اتصال پیدا کند. به عنوان مثال می توان سامانه حضور و غیاب را ترکیبی از امور مالی مربوط به فرد و حضور و غیاب آن دانست. همچنین در این سامانه مأموریت، غیبت، اضافه کاری، مرخصی و مواردی از این قبیل نیز ثبت و در امور مالی دخالت داده می شوند. اکثر سامانه های حضور و غیاب جدید، به کمک نرم افزارهای مختلف و برنامه های کاربردی، میزان دستمزد افراد را بر اساس موارد مختلف تعیین می کنند.

امروزه به کمک اینترنت، بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین و دورکاری انجام می گیرد و فعالیت های کارمند به صورت اینترنتی به دست مرکز مدیریتی می رسد. در این مواقع سامانه حضور و غیاب آنلاین این فعالیت را انجام می دهد.

این روش بسیار کارآمد است و می توان از آن در مأموریت های کارمندان نیز بهره برد.

در این موارد دستگاه حضور و غیاب که در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد، به یک دستگاه هوشمند تحت اختیار فرد مانند گوشی موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر اتصال داده می شود و حضور فرد به صورت اینترنتی بررسی می شود.

امروزه سامانه حضور و غیاب بسیار پیشرفت کرده است و شرکت های بزرگ و مراکز امنیتی حتی برای باز شدن درب و عبور و مرور کارمندان خود از این سامانه ها استفاده می کنند تا علاوه بر حضور و غیاب، از ورود افراد متفرقه به بخش های خاص جلوگیری کنند.

  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره دستگاه حضور و غیاب هوشمند!

دستگاه حضور و غیاب هوشمند از جمله برترین و بهترین وسایل برای ثبت اطلاعات مهمی از جمله زمان های ورود، خروج، مرخصی و... برای کارمندان یک اداره یا کارکنان در هر مکانی است. انواع ماموریت ها و مرخصی ها توسط افراد اداره مذکور قابل ثبت است.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت دقیق درباره دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره هوشمند برای شما صحبت کنیم. همچنین ویژگی های مهم و جدید برخی از این دستگاه ها نیز در انتهای این مقاله به صورت دقیق و کامل برای شما بررسی خواهد شد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دستگاه های هوشمند حضور و غیاب

امروزه و با توجه به فهم هرچه بیشتر اهمیت زمان در کار، لزوم مدیریت زمانی هر مجموعه به صورت دقیق بیشتر به چشم می آید. شما باید برای جلوگیری از تلف شدن زمان در مجموعه خود به صورت جدی از سیستم های جدید و پیشرفته حضور و غیاب دقیق استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه ها، شما به عنوان یک مدیر خواهید توانست تا عملکرد کاری و زمان کاری پرسنل مجموعه خود را به صورت کامل زیر نظر بگیرید.

در این دستگاه ها و در انواع مختلف و برندهای متنوع تولید شده آن ها، امکاناتی از جمله اثر انگشت پیش بینی شده است تا امکان تقلب و دور زدن سیستم حضور و غیاب به حداقل درصد خود برسد. در این مجموعه شما خواهید توانست تا با انتخاب از بین برندهای مختلف با قیمت ها و امکانات متنوع، بهترین دستگاه حضور و غیاب هوشمند را برای خود خریداری کنید و مدیریت زمان کاری سیستم خود را به دقیق ترین شکل ممکن انجام دهید.

همه چیز درباره دستگاه حضور و غیاب هوشمند و مزایای آن

در این قسمت از مطلب، با یکدیگر مهم ترین مزایا و کاربردهای سیستم های آنلاین و دقیق حضور و غیاب را با یکدیگر بررسی می کنیم.این موارد عبارتند از:

• مدیریت دقیق زمان های ورود و خروج کارکنان

• محاسبه دقیق ساعات حضور در محل کار کارکنان

• محاسبه دقیق زمان های مرخصی و یا عدم حضور پرسنل

• محاسبه و مدیریت میزان اضافه کار پرسنل هر مجموعه

• محاسبه و مدیریت میزان زمان کسر کار پرسنل

• محاسبه زمان ماموریت پرسنل

• حضور و غیاب با دوربین و اثر انگشت

• دستگاه های مخصوص حضور و غیاب تشخیص چهره

در مورد عملکرد این سیستم باید بدانید که اطلاعات اولیه توسط دستگاه جمع آوری شده و توسط نرم افزار های هوشمند نصب شده، به صورت گزارش های دقیق مدیریتی برای شما صادر می شوند. این امر کمک شایانی به شما در کنترل عملکرد سیستم و کارکنان می کند.

شما با استفاده از این دستگاه و الگوهای دقیق امنیتی تشخیص هویت آن نیز می توانید امکان هرگونه تقلب یا دور زدن سیستم محاسبه زمان ها را از بین ببرید. این امر به ساعات کاری و عملکرد سیستم شما به خصوص در ایران، نظم بسیار بیشتری می دهد.

نکات و مواردی مهم در خصوص دستگاه حضور و غیاب هوشمند

در بعضی از انواع مدل های این دستگاه، شما می توانید با توجه به دقت بالای سیستم امنیتی تشخیص چهره، حتی در صورت تغییر چهره و یا اضافه شدن عینک و یا هر چیز دیگر، به صورت دقیق شکل واقعی صورت را تشخیص دهید. یکی دیگر از کاربردهای مهم دستگاه حضور و غیاب هوشمند، کنترل ورود افراد مهمان و فعالان غیر ثابت مرتبط با هر مجموعه است. این دستگاه همچنین می تواند سطح دسترسی هر کدام از افراد را به کنترل سیستم تا حد خاصی معین کند.

برخی از سیستم های امروزی طراحی شده، علاوه بر حالت پیاده حتی قابلیت انجام این کار به صورت سوار بر خودرو را نیز دارا هستند. با توجه به نکات و صحبت های بیان شده، از دستگاه حضور و غیاب هوشمند در صورتی که از انواع مناسب تهیه شود، می توان برای کنترل تمامی ورود و خروج های مجاز و غیر مجاز استفاده کرد.