راهکارهای کنترل تردد و امنیت شرکت طرح و پردازش غدیر

شرکت طرح و پردازش غدیر ارائه دهنده انواع راهکارهای کنترل تردد متناسب با نیازهای سازمان شما می‌باشد.

راهکارهای کنترل تردد و امنیت شرکت طرح و پردازش غدیر

شرکت طرح و پردازش غدیر ارائه دهنده انواع راهکارهای کنترل تردد متناسب با نیازهای سازمان شما می‌باشد.

  • ۰
  • ۰

سیستم های کنترل تردد به عنوان راهکاری امنیتی در گذر زمان دچار تغییرات زیادی شده‌اند و در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت برقراری امنیت و حفاظت فیزیکی در سازمان‌ها، پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. از این رو در این مقاله قصد داریم با تکنولوژی‌های جدید صنعت کنترل تردد آشنا شویم.

ظهور سیستم های کنترل تردد بدون تماس

در سراسر جهان، دفاتر، کارخانه‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها، استادیوم‌ها، تئاترها، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها و تقریباً هر نوع تأسیساتی که دارای کارمند بودند، به دلیل شیوع بیماری کرونا، ماه‌ها خالی بودند. اما شرکت ها به تدریج مجبور شدند با وجود ادامه دار شدن بیماری کرونا، کارکنان خود را به محل کار بازگردانند. و به همین جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و کنترل تردد افراد با دقت بیشتری انجام می‌شد. برای این منظور استفاده از راهکاری که کمترین میزان تماس را داشته باشد، اهمیت بالایی دارد و سیستم‌های کنترل تردد باید به شکلی طراحی شوند که کاربران کمترین میزان تماس را با دستگیره‌ها و ... داشته باشند.

گزارش ها و تحقیقات انجام شده در دوران بیماری کرونا نشان می دهد که درآمد حاصل از فروش دستگاه های کنترل تردد بیومتریک در سال 2020 به استثنای دستگاه های کنترل تردد تشخیص چهره و دستگاه های کنترل تردد با اسکن عنبیه چشم در حدود 2 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

امروزه دستگاه های تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم به عنوان تکنولوژی های برتر در حوزه احرازهویت و شناسایی افراد شناخته می‌شوند. سیستم های تشخیص چهره جدید امکان شناسایی افراد حتی با ماسک و عینک را هم فراهم می‌کنند. در گذشته هر عاملی که باعث پوشانده شدن چهره بود، کنترل تردد و احراز هویت را با مشکل روبرو می‌ساخت ولی در تکنولوژی های جدید، این مشکل برطرف شده است.

برای مثال دستگاه تشخیص چهره سوپریما با نام FaceStation F2 قابلیت شناسایی چهره افراد با ماسک و ارسال اخطار شفاهی در صورت نداشتن ماسک را دارد. همچنین در صورت اتصال به دوربین حرارتی سوپریما، دمای بدن کاربران را تشخیص می‌دهد و در صورتی که از حد مجاز بیشتر باشد، هشدار می‌دهد.

تحقیق دیگری در سیستم های کنترل تردد تشخیص چهره نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه های کنترل تردد بیومتریک تشخیص چهره با استفاده از تکنولوژی رایانش مرزی(Edge computing)  تا سال 2025 در حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت.

همگرایی و یکپارچه سازی سیستم کنترل تردد

امروزه با وجود روند مداوم یکپارچه سازی سیستم ها و افزایش تعامل سیستم ها با یکدیگر، نظارت و کنترل دسترسی آسان تر شده است. دوربین های تجزیه و تحلیل تصویری را می توان به نحوی پیاده سازی کرد که در هر لحظه فقط به یک نفر اجازه تردد و دسترسی به یک منطقه را بدهند. این روش عملاً خطر ورود پرسنل غیرمجاز به یک منطقه را با تقلب از بین می برد. از این رو سیستم‌های کنترل تردد پیشرفته قابلیت یکپارچه‌سازی با دوربین‌های مداربسته و ثبت لاگ ویدئویی از تردد افراد را فراهم می‌کنند.

نوع دیگری از یکپارچگی امنیتی را می‌توان در ساختمان های اداری و مسکونی پیاده سازی کرد. ابزارهای متنوع حفاظت فیزیکی مانند دوربین مدار بسته و سنسورهای آتش و دود را میتوان با سیستم هایی مانند سیستم مدیریت ساختمان و سیستم کنترل دسترسی ترکیب کرد. بدین ترتیب در صورت آتش‌سوزی یا بروز موقعیت‌های حساس، سیستم امنیتی یکپارچه به پرسنل اورژانس و تیم مدیریت هشدار می‌دهد، تا برای محدود کردن تردد به مناطق حساس و نظارت بر افرادی که هنوز در ساختمان هستند، اقدامی انجام شود.

این پیشرفت‌ها، و همچنین فناوری‌های دیگری که بدون شک توسعه خواهند یافت، تضمین می‌کنند که سیستم های کنترل تردد، امنیت را در سطح بالایی فراهم کرده و در عین حال ارزش افزوده ای خاص برای سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی